Final Fantasy VII Remake History: Von der Ankündigung bis zum fertigen Spiel (Teil 1 von ?) 2015 – 2019

2019

8. Januar 2019

Auf 4Chan geht das Gerücht rum, das es im April einen zwei Stündigen Strem geben soll. Darin würde einiges über FF7 Remake Teil 1 zu sehen sein.

Original:

Big FFVII Remake Re-Reveal Event coming in April 2018 [they obviously mean 2019]

It’s gonna be similiar to the FFXV Uncovered thing which they did in 2016 and take place in Tokyo this time, but also live streamed via Twitch and YouTube. Event is still getting planned, so I got not too many details as of right now, but here are all the things I know:

  • they aim for a length of about two hours for the show

  • reveal videos of every main character design throughout the show starting with Cloud, Barret and Aerith. Actually similiar to how Smash Bros does it: first a little CGI trailer with their personal themes and then a trailer that shows off how they play in combat (they all have their unique fighting style)

  • explaining the combat and materia systems will be a huge deal in general

  • environmental trailer with our first look outside of Midgar

  • there will be three main „parts“ aka games for the story of FFVII, first game seemingly not Midgar only

  • All the Zack shenanigans will only be DLC

  • they’re trying to bring Nobuo Uematsu and his orchestra on stage, but that depends on his health condition

  • release date reveal of the first game at the end: Late 2020

  • also a lot of side stuff like mobile games and shit, of course they’re gonna milk it to death (again)

Google Translater xD:

Es wird dem FFXV Uncovered ähneln, was sie 2016 getan haben und diesmal in Tokio stattfinden, aber auch live über Twitch und YouTube gestreamt werden. Das Event wird noch geplant, daher habe ich im Moment nicht zu viele Details erhalten, aber hier sind alle Dinge, die ich kenne:

Sie haben eine Dauer von etwa zwei Stunden für die Show
Zeigen Sie während der gesamten Show Videos aller Hauptfiguren, beginnend mit Cloud, Barret und Aerith. Eigentlich ähnlich wie Smash Bros es tut: Zuerst ein kleiner CGI-Trailer mit seinen persönlichen Themen und dann ein Trailer, der zeigt, wie sie im Kampf spielen (alle haben ihren eigenen Kampfstil).
Die Kampf- und Materialsysteme zu erklären, wird im Allgemeinen eine große Sache sein
Umweltanhänger mit unserem ersten Blick außerhalb von Midgar
Für die Geschichte von FFVII wird es drei Hauptteile geben, das erste Spiel scheint nicht nur Midgar zu sein
Alle Zack-Shenanigans werden nur DLC sein
Sie versuchen, Nobuo Uematsu und sein Orchester auf die Bühne zu bringen, aber das hängt von seinem Gesundheitszustand ab
Veröffentlichungstermin des ersten Spiels am Ende: Ende 2020. „

Quellen: Reddit, 4chan

13. Januar 2019

Es gibt ein Interview mit dem „Planner of the First Business Division“ Biwa.

Kurze Version:

Nach jahrelangen Gerüchten und Bitten von Fans kündigte Square Enix schließlich Final Fantasy VII Remake auf der E3 2015 an, aber seitdem sind zusätzliche Informationen etwas knapp geworden. Der Produzent von FF7-Remake, Yoshinori Kitase, besteht darauf, dass das Projekt „reibungslos“ verläuft, aber die Entwicklung verläuft offensichtlich nicht besonders schnell. Warum geht es so langsam voran?

Nun, Square Enix-Teamplaner Shinichiro Biwa beleuchtete den Entwicklungsprozess von Final Fantasy VII Remake in einem japanischen Interview, das im letzten Jahr gepostet wurde , aber jetzt nur teilweise übersetzt wurde . Grundsätzlich ist der Prozess wegen der Entscheidung, Final Fantasy VII als Action-RPG zu rekonstruieren, langsam . Während rundenbasierte Schlachten den Leveldesignern erlauben, bis zu einem gewissen Grad zu „betrügen“, müssen in Echtzeit Schlachten jetzt komplett neu gestaltet werden, um die Bewegung von Charakteren und Feinden unterzubringen. Es klingt alles nach einem mühsamen Prozess, bei dem jeder neu erstellte Standort drei Schritte durchlaufen muss…

  • Teil 1: Interpretation der Orte aus der ursprünglichen Final Fantasy VII
  • Teil 2: Planen von Änderungen / Ergänzungen und Änderungen des Standorts, deren Genehmigung durch Besprechungen genehmigt werden und entscheiden, wie viel Ressourcen benötigt werden.
  • Teil 3: Das obige implementieren und den Standort aufpolieren.

Bevor mit dem Erstellen eines neuen Bereichs begonnen wird, muss alles, von Charakteren über Feinde, Animationen und alle in der Szene verwendeten Objekte und Elemente, genehmigt und erstellt werden. Nur dann können die Bühnen tatsächlich gebaut, optimiert und poliert werden. Laut Biwa war die Planung / Herstellung von Vermögenswerten bereits im Sommer 2018 abgeschlossen, und der Bau der Welt hat begonnen.

Quelle: ffdojowccftech.com

Lange Fassung in Englisch:

Spoiler

Check out this great interview with Shinichiro Biwa, Planner of the First Business Division.about the workflow and world design of the Final Fantasy VII Remake.

https://thelifestream.net/…/remake-interviews-catc…/page-49…

Hian „I’m looking over it, but it’s pretty extensive and a big part of it is the person being interviewed explaining his work process, and the workflow/structure of the Div.1 team working on the remake.

But, here are some bullet-points :

he talks a lot about having creative freedom, and that the people on the team have the room to pursue their passion and have creative input on the work. He says, even despite the it being a legacy title with a lot of immovable parts, if you have a good idea, you can walk up and make a proposal directly to the director. He also speaks generally in a way I think that indicates a lot of work has been done, since when asked about naming some successes and failures of the project, he mentions having succeeded at creating levels with satisfying play(play the team felt satisfied with) for the locations he was in charge of. For a person to say this would indicate that gameplay systems are firmly in place, since it wouldn’t be possible to determine whether to be satisfied with how gameplay works in the levels if systems were not properly implimented.

There’s an interesting spot where he basically says that „while the current project (FFVIIR) is an RPG with action elements, and while we have the freedom to create the fields (levels) from a view of it being a complete action game, we cannot add action elements that do not match up with the original game, or the world (of FFVII) [li. It’s not like there is an infinite amount of options to choose from]. This goes back to confirm the game is indeed an action RPG (and not a full action game as some had feared due to the listing that seemed to suggest otherwise recently). It also seems to suggest they’re working hard to make an action RPG system that takes into account the systems and lore of the original game.

He expands on the above point by saying that, even so (seemingly working off of the previous notion of the action elements being limited) that he was interested in creating a game (taking inspiration from other action games) where simply walking, or maneuvering the enviroment is fun and interesting. The Japanese seems to compound into an idea that whereas the actual combat might not be that action based, he as a level designer is interesting in, and feels as if he has succeeded at making environments that express other action elements. What I take this to mean is that while they see the actual action elements as they pertain to combat to be somewhat limited by the legacy of the older game, and the lore, they see other ways of expressing active play through the use of the enviroments themselves, which might suggest things like free-running elements, climbing, platforming etc.

He talks about the transition from 2D to 3D, saying that there’s an entirely new dimension (no pun intended) to the act of discovering things in the environment. While points of interest where obvious before, they might not be now, and so the environments are not just a matter of walking through; you now have to look around, search for things, explore with your eyes.

Those or more or less the only interesting parts, so I don’t know if I can spare the time to really go in-depth and translate the entire thing word for word.“

More content courtesy of Neith: https://gamefaqs.gamespot.com/…/168653-f…/77386199/915674097

NeithOF

I translated some parts of the interview that the guy on the TLS forum didn’t. Keep in mind this is a rough translation, i am not fluent.

He splits the process of creating a location in 3 parts

Part 1: Interpretation of the locations he is in charge of from the original FF7 game

part 2: Planning modifications/additions and alterations to the location, then getting them approved through meetings as well as deciding how much resources are needed.

part 3: Actually implementing the above, then polishing up the location.

He says that because the story is already decided and the game has a linear progression (story wise) how to design a location depends on the battle scenarios that take part in it, from necessary character motions and actions to how vertical the area must be, the events/setpieces that will take place in the area etc, all are taken into consideration before creating the location

aka they use the original as direct reference on what will happen in each area, then adapt that to the new combat and additional events, taking into account how the characters will move and what actions they will have available etc then they create the location.

During the planning phase of a location they include all the elements that make up the game such as scenario, actions, terrain type, topography.

The resources ordered/asked for each location include everything, from experts on bug stuff, to character designers, scenario writers, cutscene directors, UI designers and motion directors, even texts for NPCs.

Once all this is done they of course can’t just implement them arbitrarily, it is necessary to responsibly implement all the resources used and of course there are always issues and shortcomings that will be visible here and there so they promote revisions and when they move forward to the next location they keep in mind „how can we improve even more on this one“.

For the above reasons the amount of work constantly gets increased but that is something that can’t be helped/is inevitable since that’s exactly what allows them to achieve what they really want freely. Even when keeping the games volume in mind the amount of work they have to do for each location seems as if you’re making a game from 0 and because of that there is a lot of enthusiasm.

He also confirms that the planning phase for all locations is already settled, they have already entered the „building/making“ phase and the locations are already taking shape, and getting closer to how they have imagined them every day.

Last interesting part, he was asked what is the most difficult time during work and he said

„When a great idea doesn’t get realized as intended due to technical difficulties which then forces modifications on the initial plan, or when someone else comes up with a brilliant new idea which makes me feel bad for myself for not coming up with it.

Because when you’re feeling like you have given all the great ideas you could come up with and then someone else comes with a new overwhelmingly good idea you feel the frustration.“

Quelle: Beyond Midgar Facebook

19. Februar 2019

Ein Hinweiß darauf, das es wirklich ein Event im April geben wird?

Auszug:

Was können Sie uns über ihre Pläne zu den Veröffentlichungen für 2020/3 verraten?

Leider nicht viel, wie sich herausstellt, aber lange warten müssen wir wohl auch nicht:

Ich kann im Moment nicht ins Detail gehen, aber ich glaube, dass wir im Vorfeld der diesjährigen E3 verschiedene Ankündigungen machen können.

Quelle: Final Fantasy Dojo

17. April 2019

Wird es auf der E3 2019 doch endlich neue Infos geben? Jedenfalls wird es am Sonntag den 9. Juni 2019 ein FF7 Konzert geben. Also zwei Tage vor dem Offiziellen Start der E3. Wie so oft werden auch Tage vorher schon Trailer und mehr zu Spielen gezeigt. Könnte es auf dem Konzert also einen Trailer geben? Möglich, ja, doch sollte man die Hoffnungen nicht zu hoch ansetzen. Allerdings wird es auch langsam mal Zeit, damit SE sich nicht wieder lächerlich macht und wir hier einen zweiten Fall von Versus XIII erleben. Dieses mal sind wir alle gewarnt und fallen auf die Lügen nicht mehr rein, die einen damals glauben ließen, FFXV wird DAS FINAL FANTASY!

Quelle: finalfantasydojo.de

23. April 2019

Wie das Unternehmen mitteilte, wird es am 11. Juni um 3 Uhr morgens (also in der Nacht vom 10. auf den 11.) eine Live-Präsentation mit dem Titel „Square Enix Live E3 2019“ geben.

Na wenn da nichts zum Remake kommt, dann weiß ich auch nicht.

Quelle: finalfantasydojo.de